Roko Pralgausko paroda Prospekto galerijoje

MazojiLietuva.lt

Renginiai, susitikimai, asmenybės, istorija.
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
El.paštas
Share on print
Spausdinti

 

Balandžio 20 d. (ketvirtadienį) 17.30 val. Prospekto galerijoje (Gedimino pr. 43, Vilnius) atidaroma Roko Pralgausko personalinė paroda.

Imagine (nuo žodžio magic)“ – naujausia Roko Pralgausko kūrybos paroda. Būtent, kūrybos, nes parodos medžiaga netelpa į fotografinius rėmus. Kaip ir visa Pralgausko meninė praktika, kuri atsispiria nuo fotografinio atvaizdo kaip tam tikro kasdienės akimirkos „fiksavimo“, tačiau plečiasi toliau: iki eilėraščių – rašomų ir performatyviai skaitomų lydint įvairiems muzikos instrumentams – laisvos džiazo muzikos, žaismingo performanso. Laviruojant tarp šių išraiškų, intermediali sąveika jungiama trimis persipinančiais motyvais: kasdienybės stebėjimu, poetiška lyrika ir švelnia (savi)ironija.

Priešingai nei ankstesniame projekte „Radiniai, sidabro dulkės ir kitos gėlės“ (2019), šioje parodoje iš pirmo žvilgsnio mažiau ironijos ir daugiau atviros romantikos. Eilėraščiai, suporuoti su fotografiniais atvaizdais į tam tikrus diptikus, kalba apie „tavo akis“ ir „tavo plaukus“, „lapkričio ilgesingus lietus“, ar „jūros kvapą vėlyvą rudenį“. Vaizduose daugiau saulės šviesos ir gamtos, jūros, kūnų, mažiau kandžių kasdieniškų pastebėjimų. Tačiau kartu eilėraščiai pareiškia, jog „nėra vienos formulės“; juose taip pat, bene pirmą kartą, atsiranda daugiau lūžtančio rimo, eksperimentavimo su žodine išraiška. Kitas naujas elementas – instaliacijoje naudojamos siuvinėtos užuolaidos. Dieninės užuolaidos tarsi slepia vaizdą, bet ir jį atskleidžia, veikdamos kaip tam tikras filtras. Parodoje matomumas ir nematomumas balansuoja dialoge, vienas kitą įgalindami, kaip nugirstos pokalbio nuotrupos iš už sienos. Užuolaidos metaforiškai įprasmina šį dvigubą veiksmą: Pralgauskas tarsi atskleidžia vaizdus ir jausenas, tačiau kartu ir slepia reikšmes po minkšta šypsena. Kaip autoriaus piešta parodos diagrama, kurioje „nothing“ ir „something“ balansuoja tarp „whole“ ir „empty“. Tikroji prasmė slepiasi kažkur tarp, jų dinamikoje, įtrūkimuose. Tarsi prabudus anksčiau ir dar nesusivokus kas vyksta.

Paulius Petraitis

Rokas Pralgauskas (gim. 1984), 2005 m. įstojęs į Lietuvos fotomenininkų sąjungą, pradėjo aktyviai dalyvauti grupinėse parodose Stokholme, Berlyne, Italijoje ir kitose Europos šalyse bei dirbti dailininku filmavimo aikštelėse. Lietuvoje menininko darbai pristatyti parodose: „Aš, tu ir kiti kadrai“ (Šiuolaikinio meno centras, 2007), „1907–2007. Privatūs pokalbiai“ (galerija „Vartai“, 2007), „Saldus ateities prakaitas“ (Nacionalinė dailės galerija, 2019). Jo personalines parodas yra surengusios tokios institucijos, kaip Giedre Bartelt Galerie (Berlynas), Vilniaus fotografijos galerija bei KKKC rūmai. Menininkas gyvena ir kuria Vilniuje.

Panašūs straipsniai

Formos ir prasmės paieškos

Marijampolės kultūros centre veikia   fotoparoda   ,,Formos ir prasmės paieškos“  skirta miesto dienos.  Parodoje    dalyvauja   grupė fotografų  savo veiklą pradėję ir dauguma tęsiantys