Artūras Jendovickis. Privatus miesto peizažas

MazojiLietuva.lt

Renginiai, susitikimai, asmenybės, istorija.
Facebook
LinkedIn
El.paštas
Spausdinti

– Apie „Privatus miesto peizažas“ projektą:

Dažnai nesusimąstome, kaip stipriai mus veikia aplink esantys žmonės, daiktai, emocijos ir aplinka. Terpė, kurioje auga žmogus, laikui bėgant jį formuoja, gali nukreipti viena ar kita linkme. O kaipgi vaizdas, kurį matome pro langą? Visi turime draugų ar pažįstamų, pro kurių namų ar darbo vietos langus miestas atsiveria visai kitaip, parodydamas dar nematytą savo veidą. Vieta, kurioje gyvename ar dirbame ir tai ką regime pro langą vienaip ar kitaip veikia žmogaus emocinę psichologinę būseną.

Norėdamas visą dėmesį sukoncentruoti į pro langą matomus vaizdinius, žmonių fotografijose nefiksuoju. Tačiau suteikiu žiūrovui galimybę iš interjere matomų detalių ir raktažodžių fotografijų pavadinimuose pačiam susikurti ten gyvenančio ar dirbančio žmogaus vaizdą ir pro langą pažvelgti jo, savo ar autoriaus akimis.

– Kodėl tau svarbi fotografija, kas tau riedlenčių sportas.

I r kuo tau tai siejasi su  šiandienio meno ir fotomeno  naujų išraiškų ir  minčių atskleidimo galimybėmis.

Riedlentės buvo labai svarbi mano gyvenimo dalis, kuri palaipsniui atvedė iki fotografijos. Kai perpratau fotoaparato techninius niuansus ir jis tapo mano ,,kūno dalimi”, pradėjau jausti ,,Flow” būseną, kuria ilgus metus mėgavausi riedėdamas riedlente. ,,Flow” yra būsena kai taip pasineri į atliekamą veiksmą, kad prarandi laiko ir erdvės nuovoką, nebegirdi aplinkinių garsų ir euforiškai mėgaujiesi patiriama akimirka. Vis daugiau laiko praleisdamas fotografijos apsuptyje supratau, kad tai atveria neribotas galimybes savirealizacijai ir leidžia idėjas paversti realybe.

Tarp riedlenčių sporto ir fotografijos matau daug paralelių.

Pavyzdžiui klajoti po miestą ir ieškoti fotografavimo objektų ar vietų atlikti triukams. Begales kartų kristi, stoti ir bandyti dar kartą ar grįžti atgal vėl ir vėl, kol fotografuojamą objektą nušviečia būtent ta šviesa, kokią ir įsivaizdavai. Riedlenčių sportas ir fotografija yra nepriklausomos veiklos. Kad jomis užsiimti nereikia komandos, mokytojo ar trenerio. Iš esmės tai yra vienišiaus kelias ir būtent tavo paties užsispyrimas, matymas ir saviraiška išskirs tave iš minios. Labai daug riedlentininkų laikui bėgant migruoją iš sporto į meno industriją, nes pats veiklos principas yra labai panašus.

Šiandieninis menas tapo globalus. Internetas atvėrė galimybes esamuoju metu stebėti ką kuria pasaulinio lygio menininkai ir netgi su jais bendrauti. Žiūrint į dabartinį meno lauką galime matyti visų epochų ir stilių samplaiką, nejučia tapatinamės su mus inspiravusiais autoriais ir darbais. Manau, kad reikia skirti daugiau laiko savęs pažinimui ir dažniau klausyti vidinio balso.

– Nemažai dėmesio skiri Vilniui. Apie šį darbą trumpai…

Nors Vilniuje gimiau ir užaugau, nuo paauglystės visada svajojau iš čia pabėgti. Atrodė, jog svetur bus daugiau galimybių ir vietos saviraiškai. Tik baigęs vidurinę mokyklą, susikroviau daiktus ir iškeliavau tyrinėti pasaulio. Užsienyje turėjau daug įvairių patirčių, tačiau niekur nesijaučiau savas. Po keturių metų sugrįžęs į Lietuvą negalėjau patikėti, kad kada nors taip gerai jausiuosi grįžęs namo. Neilgai trukus supratau, kad daugiau niekur važiuoti nenoriu, todėl pasilikau čia ir pradėjau fotografijos studijas. Pastebėjau, kad Vilniuje yra daugiau vietos „kvėpuoti“ ir tai man padėjo atsiskleisti. Buvau įkvėptas iš naujo pažinti savo gimtąjį miestą. Ieškodamas naujų miesto perspektyvų, pradėjau lankytis privačiuose butuose, švietimo ištaigose ir įvairiose institucijose.

Supratau, kad šio projekto pagalba „atverdamas“ įvairių miesto objektų langus galėsiu žmonėms parodyti dar nematytą Vilniaus peizažą.

Džiaugiuosi, kad šis projektas buvo nominuotas tarptautiniame fotomenininkų sąjungos organizuojamame konkurse „Debiutas“ ir ateinančių metų antroje pusėje turėsiu galimybę surengti savo debiutinę parodą ir pristatyti projektą „Privatus miesto peizažas“plačiajai visuomenei.

Daugiau A. Jendovickio darbų:

https://www.instagram.com/a_big_j/

Artūras Jendovickis. Dievo motinos ėmimo įdangų stačiatikių katedra pro VDA architektūros archyvo langą

Konstitucijos prospektas pro dizainerio studijos langą

Mokslininkų namai pro viešbučio langus

JAV ambasada pro pedagogės šeimos virtuvės langus

Artūras Jendovickis. Šnipiškės pro Lietuvos kooperatyvų sąjungos langus

Panašūs straipsniai

Aleksandras Ostašenkovas: Neįvardytas laikas

  2024 m. vasario 1 d., ketvirtadienį, 17.30 val. Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) atidaroma fotomenininko Aleksandro Ostašenkovo paroda „Neįvardyto laiko