Andrius Narvičius. Be pavadinimo
– Per savo gyvenimą einu ne tiesia linija. Klajoju . O savo inertiškose klajose sutinku netikėtus pakeleivius, atrandu vietas ir objektus , kurie dėl vidinės energijos ir trumpam priverčia stabtelėti, užfiksuoti juos fotografijoje. . O tada vėl keliauju niekam nežinoma kryptimi, metai iš metų blaškausi fotografiniuose procesuose.
Pinhole kamera sukurti darbai. Tai tarsi pirmapradis byksmas fotografijoje. Primityvus adatos dūris atveria vaizdus, kurie keri savo paprastumu ir netikėtais rezultatais. Juos ne iš karto pamatai, o tik grįžęs į laboratoriją. Prie raudonos lemputės išryškėja vaizdas.
Kaip ir Pinhople didelio formato fotografija mane išmokė lėtai, tendencingai ir palaipsniui eiti tikslo link, per matinį stiklą žvelgiu į pasaulį atvirkščiai, pastebėdamas kitiems nematomas smulkmenas.
Šlapio kolodijaus procesas – tai mano mėgstamiausia technika , kadaise buvusi tikras proveržis fotografijos pasaulyje , reikalaujanti didelio preciziškumo ir kantrybės.. Lyg alchemikas , ieškantis mistinio elemento , galiu pažvelgti į pačias paslaptingiausiais žmogaus sielos gelmes , – teigia parodos autorius Andrius Narvičius.
Andrius Narvičius
Andrius Narvičius , šiuo metu gyvenantis ir dirbantis Velse (Didžioji Britanija), fotografija susidomėjo dar vaikystėje,kai mama padovanojo pirmąjį fotoaparatą ,,Smena 8”. Iš 12 kadrų juostos vos keli gaudavosi geri, tačiau tai nenuvylė, tik dar labiau paskatino domėtis fotografija. Fotografo Vytauto Žukausko vadovaujamame fotobūrelyje Marijampolėje išmokė ryškinti fotojuostas, spausdinti nuotraukas, dar labiau sustiptino troškimą domėtis vaizdais, medžioti juos, domėtis žymių fotografų kūryba. Vėliau savo žinias gilino studijuodamas Vilniaus dailės akademijoje fotografijos ir media meną. Čia iš fotomenininko Gintauto Trimako gavo dovanų senovinį lagaminą, kurį pavertė savo pirmąja pinhole kamera.
Šiame greitai besimainančiame skaitmeniniame pasaulyje, kur masinės gamybos objektyvai ir lęšių, mobiliųjų telefonų sąranga niveliuoja vaizdą ir fotografijos tampa panašūs vieni į kitus. Naudodamas senąsias technologijas autorius išlieka ištikimas analoginei fotografijai ir senosioms fotografijos tradicijoms.
Portretai sukurti naudojant naudojant studijinę kamerą ir kolodijaus apdorojimo būdus mus tarsi nukelia į devynioliktą amžių į amerikiečių fotografo, kadaise sukūrusio indėnų portretų seriją… Tačiau Andrius fotografuoja šiandien, ir šiandienos žmones. Į mus žvelgia gilūs ir viduje turtingi žvilgsniai, liudijantys, kad ir kitoje fotoaparato pusėje stovi neabejingas, mąstantis ir nepaviršutiniškai jaučiantis autorius.
Publikaciją parengė V. Juraitis
Paroda nuo 2022 05 27 d. veikia Marijampolės kultūros centre.
Andrius Narvičius. Be pavadinimo (Šlapio kolodijaus procesas)
Andrius Narvičius. Be pavadinimo
Andrius Narvičius. Be pavadinimo
Andrius Narvičius. Be pavadinimo (Pinhole kamera)
Andrius Narvičius. Be pavadinimo (Pinhole kamera)
Andrius Narvičius. Be pavadinimo